Kurz "Služba zákazníkům"

Dne 21.2. 2016 jsme byli pozváni do supermarketu Tesco v Děčíně, se kterým dlouhodobě spolupracujeme. Dobrovolníci z řad zaměstnanců v čele s panem ředitelem Jiřím Vandrovcem pro nás připravili jednodenní kurz „Služba zákazníkům“.

Po příjezdu do Tesca nás rozdělili do čtyř skupin po třech dětech. Dostali jsme zástěry a na hlavu kšilty. Pak začal „kruhový trénink“ se čtyřmi stanovištěmi – pekárna, oddělení ovoce a zeleniny, pokladna a sklad. Na stanovištích jsme se podle přesného časového harmonogramu všichni vystřídali.

V pekárně jsme váleli těsto, motali jsme vánočky, housky nebo něco podle vlastní fantazie, například sluníčko. Mohli jsme si vyzkoušet  i stroj, na kterém se tvoří rohlíky. Vše jsme pak přichystali k pečení.

V oddělení ovoce a zeleniny jsme na prodejně soutěžili v hledání zadaného druhu, ve skladu jsme pomáhali s vykladáním a také jsme něco ochutnali.

Velkým zážitkem byla pokladna. U naší pokladny byla připravena cedulka, že zde obsluhují děti z dětského domova, přesto k nám zákazníci chodili. Někteří nám na pásu nechali i nějakou tu sladkost. Pod dohledem zkušené pokladní a pokladního jsme zjistili, že tato práce není jen o „pípání“. Správný pokladník musí totiž dodržet zásadu „3P“ – pozdrav, pomož, poděkuj, musí se orientovat v jednotlivých druzích ovoce, zeleniny a pečiva, na kterých čárové kódy nejsou a být stále příjemný, usměvavý a milý.

U většiny z dětí měl největší úspěch sklad. Tam se totiž pořádal závod – jízda zručnosti s naloženou paletou na čas. Paletu na vozíku zvednout, prokličkovat připravenou dráhu a „zaparkovat“ přesně do mezery mezi další palety, nebyla žádná legrace, i když jsme se u toho dost nasmáli.

Potom, co jsme si vše vyzkoušeli, na nás čekal výtečný oběd – kuřecí řízek a jako sladká tečka kobliha. Po obědě nás čekaly ještě dva závěrečné úkoly – vyluštit tajenku a napsat kratičký test o tom, co jsme si zapamatovali. Na základě správných odpovědí – zvládli jsme to všichni – nám byl slavnostně předán certifikát o úspěšném zakončení kurzu a na jeho základě jsme se stali kvalifikovanými budoucími zaměstnanci. S certifikátem jsme dostali i malý dárek. Pak se vyhlašovaly výsledky závodu. Nejlepší z nás dostali diplomy a hodnotné ceny. Celou akci jsme zakončili společným focením a pan ředitel nám přinesl naše upečené dobroty.

Za vedení dětského domova bych chtěla moc poděkovat za krásně a výborně připravený „kurz“. Formou hry si děti vyzkoušely, kde a jak by mohly pracovat po odchodu z dětského domova a mohly nahlédnout do zázemí fungování obchodu. Získaly cenné zkušenosti, hlavně tu, že pokud chci nějakou odměnu, musím pro to také něco udělat.

Ještě jednou děkujeme.                                                                     

 

Mgr. Jitka Janoušková          

Kurz "Služba zákazníkům"